O blogu

Vítejte, jsem Malvína Buclová a pomáhám rodičům tak, že připravuji cvičení z angličtiny pro jejich děti. Tím šetřím nervy a čas.

Malvína Buclová

Vím totiž, že dnešní rodiče potřebují něco víc než jen rady.

My rodiče hledáme cestu jak pomoci dětem a zároveň mít čas na své věci.

Zkrátka tvořím cvičení, která mi v učebnicích chyběla (hlavně překladová) a pečlivě vybírám už hotová hravá cvičení z gramatiky a slovíček. Cvičení dále třídím podle druhu školy, abyste brzy našli co hledáte. Ano, jsem učitelka. (Přiznávám, i když riskuji, že hned prchnete.) Víc informací o mně najdete tady.

“A proč mám vůbec pomáhat já, když

od toho je přece škola?! Mně tenkrát tolik nepomáhali.” Řeknete si možná. Tak jistě – tenkrát  …

I žily, byly – kdysi dávno (v době předmobilové) děti, které také chodily do školy. Když si ty ubohé děti chtěly pohrát s kamarády, musely jít ven !!! A ty jejich hry – samý míč a myš znaly jenom takovou, co krade sýr … Ale jak se říká – co nezabije, to posílí.

I stalo se. Takto životem zkoušené děti bývaly soustředěnější (neměly digITální demenci) a vyspalejší (nehrály do rána). Proto si toho ze školy odnesly víc a doma jim žádný počítač nebránil hrát si se stavebnicí, psát úkoly, číst si, komunikovat (jako normálně … zkrátka bez klávesnice). A tak jim mozek nekrněl, sociální inteligence se rozvíjela …

A jestli neumřely, chodí ty děti (jako mámy a tátové) do školy dodnes.

Zkrátka, dost se toho díky IT změnilo a měnit bude (názor neurologa – jestli máte málo času, skočte na 11:35 minutu).

Ale ještě jsme tu MY

(tedy rodiče a učitelky) a máme stejný cíl (aby i dnešní děti uměly) a skvěle se doplňujeme.

Protože jako rodiče nejlépe víte, co na toho vašeho potomka platí (říká se tomu motivace). A učitel(ky) zase, co děti mají umět, aby uspěly třeba u testů.

A to z nás vlastně dělá spojence.

rodič si podává ruku s učitelkou

Protože když dětem směr neukážete Vy … vezmou to za Vás sociální sítě … a rády.

Jak také být spojencem?

Stačí dítě utrhnout od „fejsbuku“, „instáče“, „plejstejšn“ … a dát jiný program na odpoledne. Pozor – Vaši IT závisláčci budou tvrdit, že cvičení z angličtiny nepotřebují, protože se anglicky naučí u on-line hry a v příspěvcích na sociální síti …

děti hrají na počítači hru

Tak určitě – získají výbornou slovní zásobu (názvy zbraní, vojenské příkazy, klení …) a možná i rychlejší reakce. Díky komentům na sítích se zase třeba zdokonalí ve zkratkách (LOL, WTF, OMG …).

Jestli Vám to stačí, pak už snad ani dál nečtěte, ale u maturity je to málo …

Ten internetový závislák v něm se bude bránit … jako kouč ale nejlépe víte, co je opravdu důležité a hlavně – máte čím motivovat. Učitel tolik možností nemá.

Abyste před potomkem mohli dělat znalce, mrkněte na návod (pokud ještě neznáte Quizlet). Můžete i vytisknout pomůcky (aby se dítko nevymlouvalo, že učebnice je ve škole :). Zkrátka – ukažte mu/jí, že internet není jen zdrojem hromadného (z)blbnutí a reklamy.

Cvičení z angličtiny na pohodu?

relaxující rodič (protože dítě dělá cvičení z angličtiny)

Tak, a teď zaujměte relaxační polohu s dobrým výhledem na display potomka … a nasměřujte ho/jí ke cvičení z angličtiny na slovíčka a gramatiku podle úrovně/učebnice, kterou právě dělá. A jestli se občas podíváte, co skutečně dělá (horní a spodní lišta obrazovky napoví), máte hotovo. Můžete si i zahrát s ní(m) (hlavně žádný stres pro Vás) a nebo ne – i rodič má právo si jenom tak zalenošit, no ne? Po ukončení cvičení si nechte ukázat skóre a … je tu příležitost motivovat k akci, nebo odměňovat.

A jestli to dáte třeba 20 minut denně, budete skvělí. Ale ještě lepší bude, když to vydržíte každý den celý měsíc (protože tak dlouho obvykle trvá, než se u člověka vytvoří zvyk). Pokud to zvládnete (relaxovat a koučovat), bude odpor potomka postupně slábnout …

Tak co, líbí se Vám ta myšlenka ? Pošlete ji dál …

Chcete se stát spojencem Vaší školy? Můžete je požádat, aby na svůj web vložili odkaz na tento web, protože cvičení z angličtiny není nikdy moc.

Neznalost (a puberta) je tak silný nepřítel, že každý spojenec je vítán.

A tohle snad už ne …

Přišli jste právě unavení z práce a zjistili, že Vaše dítě potřebuje udělat pár cvičení z angličtiny, aby se mu zase dařilo ve škole …

Odsunuli jste své potřeby a začali “gůglit”. Jenže nabídek na internetu bylo tolik … A než jste našli, potomek už se sám zabavil na mobilu, protože “co má teda vlastně dělat” (když čeká na Vás) a stejně ho “angličtina nebaví”, navíc “máme špatnou učebnici” a možná i “učitelka je úplně ….”.

Vaše frustrace se drala ven …

A takhle nějak to vzniká.

Co? No, to pnutí mezi rodiči a učiteli. Obvykle to znamená diskusi o prázdninách a platu (ve srovnání s EU) … toho času a nervů a výsledek ?!

Říká se, že když se 2 perou, třetí se směje. Tím třetím je Vaše dítě, které (s prstem na mobilu) čeká, kdo vyhraje … ale vlastně je to právě to dítě, které prohrává, dokud se nedohodneme MY.

error: